AnyLogic: Gamybininkas ir mažmenininkas rinkoje

Tiekimo grandinės kompiuteriniame modelyje dar trūksta pagrindinio elemento – vartotojų rinkos, kurioje veikia gamybininkas ir mažmenininkas.

Tam mes pasinaudosime dalimi jau sukurto pagal Franko Basso sklaidos teoriją veikiančio rinkos modelio Basso sklaidos modelio modifikavimas II, kurį sujungsime su Tiekimo grandinės kompiuteriniu modeliu.

Modelio logika yra tokia:

– kai vartotojas nusprendžia įsigyti skalbimo mašiną, jis šį gaminį užsako mažmenininko parduotuvėje. Šis pasitikrina, ar turi skalbimo mašinų savo sandėlyje, ir, jei taip, skalbimo mašina yra paimama iš sandėlio ir parduodama pirkėjui.

– jei skalbimo mašinos nėra, gamybininkui siunčiamas užsakymas ją pagaminti ir išsiųsti mažmenininkui.

Dabar atidarysime abu  –  Tiekimo grandinės (gamybininko ir mažmenininko) bei Basso sklaidos (rinkos) –  modelius viename programos lange ir tiesiog nukopijuosime rinkos modelio dalis į tiekimo grandinės modelį. Taip mes perkelsime visą jau sukurtą rinkos modelio loginę dalį į tiekimo grandinės modelį, ir liks šiuos du modelius kiek pakeisti ir tarp jų sukurti jungtis.

r_8_1

Aktyvios objekto klasės bus įkeltos į modelį, o klasės „Main“ pavadinimą pakeisime į „Rinka“.

r_8_2

Rinkos modelyje esančią aktyvią objekto klasę – žmones – paskiriame šio rinkos modelio paketui (nes nukopijavus su Copy/Paste, liko priklausomybė seno modelio paketui):

r_8_3

Kiek pakeisime taisykles, kaip potencialūs vartotojai tampa vartotojais – nusipirkusiais gaminį: tam įkelsime parametrą ReklamosEfektyvumas į būsenų langą. Parinkta sąlyga „Trigered by Rate“ reiškia, kad laikas, kada įvyks šis įvykis, bus parinktas atsitiktiniu būdu, pagal eksponentinį pasiskirstymo dėsnį, kurio vidurkis yra nurodytas lauke „Rate“. Vadinasi, reklama lems vidutiniškai du pirkėjus per dieną.

r_8_5

Taip pat sukursime ir parametrus KontaktųSkaičius bei ĮsigijimoTikimybė, ir įvesime jų reikšmes, atitinkamai KontaktųSkaičius:  1/day(), t.y. vartotojas gali prekę rekomenduoti kitam atsitiktinai parinktam žmogui, siųsdami žinutę „Pirk“ (tai gali būti ir vartotojas, ir potencialus vartotojas) kartą per dieną, o  ĮsigijimoTikimybė: 0,01, t.y. tik vienas iš 100 nutars gaminį įsigyti.

r_8_6

Nustatysime, kad gaminys po metų tampa nebetinkamu, ir vartotojas vėl tampa potencialiu vartotoju.

r_8_8

Taip pat įkelsime grafiką, vaizduojantį potencialių vartotojų ir vartotojų kitimą laike.

r_8_7

modelisŠį modelį galima paleisti ir pažiūrėti, kaip jis veikia. Jo greitį reikia padidinti iki maksimalaus (nes jo laikas skaičiuojamas dienomis), ir matysis, kaip potencialių vartotojų spalva pasikeičia – jie tampa vartotojais, tačiau dėl to, kad nuolat daliai jų baigiasi gaminio vartojimo laikas, rinkoje visuomet vėl atsiranda potencialių vartotojų.

rinka_tarpinis1